Tips Servis Pelanggan

Jangan terlalu sibuk sangat buat pendaftaran pelanggan/klien/ahli baru sampai terlupa servis mereka. Komisen kita adalah dari pelanggan kita yang aktif guna produk.
Bukan dari berapa banyak pelanggan yang kita daftarkan.
Saya kongsikan satu tips sangat mudah untuk servis pelanggan tanpa membebankan kita.
 1. Setiap hari, biasakan diri whatsapp pelanggan/ client bertanya khabar. Jadikan ia satu habit.
 2. Buat jadual harian. Contoh: Setiap hari isnin-jumaat, whatsapp pada 5 orang pelanggan untuk
     bertanya khabar. Satu hari 5 orang terlalu sikit dan pasti tak ganggu masa kita pun.
 3. Jika konsisten buat benda sama, sebulan ada 20 hari (tolak cuti sabtu ahad),
     5 orang x 20 hari =100 orang **Maka sudah 100 orang kita whatsapp bertanya khabar.
 4. Tips ini nampak mudah. Tapi hasil dia sangat luar biasa. Jika lihat pada gambar, benda ini
     nampak masalah kecil dan mereka tak kongsikan pada kita.

 **Tapi apabila kita whatsapp mereka dan selesaikan masalahnya, impaknya pasti besar. Ini satu teknik servicing yang sangat mudah. Semua bisnes boleh aplikasi kan. Semoga ia membantu. Share pada rakan lain

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »