Tarikh Luput Kredit Dan Pakej Anda

Ramai dikalangan ahli tidak mengetahui bagaimana untuk menyemak tarikh luput kredit dan pakej yang telah di langgan. Kegagalan untuk melakukan topup serta melanggan untuk bulan berikutnya akan menyebabkan baki yang sedia ada tidak boleh di bawa ke hadapan.

Ingat kita guna simkad tonewow, kita boleh membawa baki yang tidak habis diguna ke bulan seterusnya....simkad kita amat berbeza dari telco lain..jadi ambil peluang yang ada ini sebaiknya.


Sila lihat perkara photo di atas, dah ikuti maklumat yang diberi dibawah ini. 
Ada 2 perkara yang perlu anda ambil berat apabila anda mengguna Simkad Tonewow ini. 

A. Baki Kredit/Credit Balance  
    Dalam Simkad Tonewow selalunya Baki Kredit akan KOSONG selepas kita membeli pakej. Tetapi jika kita telah melakukan Topup lebih dari nilai pakej yang ingin kita langgan baki kredit akan tercatit seperti di photo atas tu.(RM4.45 adalah baki kredit yang ada)
    Tarikh luput/Expired Date untuk baki kredit seperti di photo atas adalah 26.07.2019 jadi anda perlulah melakukan TOPUP AWAL 1-2HARI dari tarikh luput tersebut, barulah baki kredit yang bernilai RM4.45 tersebut di bawa ke hadapan. Jika anda gagal untuk topup maka jumlah baki kredit tersebut akan hilang dari radar henfon anda.
    
B.Pakej Anda Berapa?...Pakej Saya TWS60
    Dalam Simkad Tonewow kita tidak menggunakan KREDIT tetapi kita terus membeli pakej yang mana kita terus diberi Minit Call & Data. Jadi jangan risau jika selepas anda membeli pakej kredit akan menjadi kosong. Anda sebenarnya sudah AKTIF dan boleh terus mengguna henfon anda seperti biasa hingga sampai sebelum tarikh luput seterusnya. Baki Minit Call & Data anda yang tidak habis boleh di bawa ke hadapan.
    Semak Tarikh Expired Pakej yang anda langgan ialah pada 03.07.2019 (Rujuk Photo), dibawah senarai minit call dan data ada tertulis tarikh luput, sila pastikan anda tidak melakukan topup pada tarikh tersebut, sebaliknya anda perlu melakukan topup awal 1-2hari dari tarikh tertera. (contoh 03.07.2019)
    


Share this

Related Posts

Previous
Next Post »